Wednesday, March 30, 2011

Pray for Japan I:Miso Making Class

My miso from last year.
Some of this was add to this year's miso
to promote fermentation. 
 We had great fun making our own miso!  It will take about a year to fully ferment but it tastes so much better.  I have been making miso for 7 years and always it came out great.  Easy, no mistakes!  Wonderful gathering for my Japanese friends and the proceed went to Japan Red Cross.  Oh, I almost forgot to mention, I had a support from Whole Foods @ Sugar Land, TX for the ingredients.  Thank you Whole Foods and the ladies! 
Smashing cooked soy beans

我が家で味噌作りの会をしました。お味噌って簡単につくれるんですよね。私もここ7年間毎年作っていますが失敗もなし!とっても美味しい味噌が一年間の発酵を経て出来上がるのも楽しみです。参加者の皆様から会費を頂戴し、$160が日本赤十字に寄付されました。
付け加えるのを忘れておりましたが、このイベントはシュガーランドのWhole Foodsに材料費をご提供いただきました。ありがとうございます!



Mother and daughter bonding while cooking